The 2B Collective roept studenten op om in actie te komen voor het klimaat: in samenwerking met het boek De Klimaatalmanak organiseren zij op donderdag 25 augustus een Climathon. Een leerzame, intensieve dag waarop zij met een grote groep studenten aan de slag gaan in één dag een gamified programma te ontwikkelen als aanvulling op het boek.
Tijdens deze eendaagse Climathon werk je samen met andere studenten aan een gamified engagement programma over het baanbrekende boek De Klimaatalmanak / The Carbon Almanac. Dit is niet alleen een boek, maar een wereldwijde beweging. Het is geschreven door meer dan 300 vrijwilligers wereldwijd. Geen klimaatdeskundigen, maar mensen die bezorgd zijn over klimaatverandering en daar iets aan willen doen.
De Nederlandse auteur van het boek is Michel Porro en op 25 augustus zal hij zijn verhaal vertellen over waarom hij zich bij de beweging heeft aangesloten en wat hij heeft geleerd tijdens het schrijven van het boek. Hij heeft niet alleen meegeschreven, hij heeft er ook voor gezorgd dat het boek in Nederland werd uitgegeven.
De Climathon is in het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam. Tijdens deze dag ga je in groepjes aan de slag en zet je het aan jouw verdeelde deel van het boek om in gamified content met quizvragen, real life acties en polls en shares.
Naast het schrijven van content in deze snelkookpan, kun je inspirerende en verdiepende sessies bijwonen over klimaatverandering, gedragsverandering, gamified learning en natuurlijk over het schrijven van activerende content. Er is ook alle ruimte voor netwerken.
Dus:
– Wil jij werken aan een oplossing die grote groepen mensen helpt om zelf klimaatactie te ondernemen?
– Wil je meer leren over De Klimaatalmanak?
– Vind je het leuk om content te schrijven?
– Wil je gelijkgestemden ontmoeten en een leuke dag hebben bij het Koninklijk Instituut voor de Tropen?
Meld je dan nu aan om mee te doen aan onze Klimaatathon via deze eventlink:
Twee miljard mensen
The 2B Collective wil met haar gamified engagement platform 2 miljard mensen activeren om duurzaam te denken en doen, uiterlijk in 2030. “Als we een kwart van de wereldbevolking kunnen activeren om duurzame keuzes te gaan maken bereiken we een zogeheten social tipping point: de rest zal dan snel volgen.”