Waarom verkeersboetes steeds minder werken
Verkeersboetes in Nederland zijn een aanslag op je portemonnee. Waarom geven we eigenlijk verkeersboetes? Om gevaarlijk gedrag te voorkomen toch? Om overtreders te straffen toch? Niet om de staatskas te spekken toch? Daar komt bij dat de hoge boetes bij eenzelfde overtreding voor de één nauwelijks meer is dan een vervelende rekening, maar voor de ander een financiële ramp. Van dat systeem worden we niet gelukkig.











